Yararlı Bilgiler

Ögrenciler için yararli bilgiler kitapcığını indirin. (İngilizce)

Duyurular

 BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ İÇİN 2018/2019 YAZ ÖĞRETİMİ ÜCRET HESAPLAMA ARACI, 10 NİSAN İTİBARIYLA OBIKAS ÜZERİNDE AKTİF HALE GELECEKTİR.


Yaz Öğretimi Kayıt Dönemleri, İşlemleri ve Ücret İadesi
 Bölüm ve ilgili Birimlerin Yaz Öğretimi program önerileri web sayfasında www.summer.boun.edu.tr adresinde duyurulur.  Boğaziçi Üniversitesi öğrencileri  Ön Kayıt ve Kesin Kayıt işlemlerini aşağıda belirtilen kurallar çerçevesinde  OBIKAS üzerinden,  Akademik Takvimde  (ayrıca Web sayfamızda takvimde) yayınlanan  tarihler içerisinde gerçekleştirirler.
Başvuru ve Saatlik Ücret:
•             Üniversite Yönetim Kurulu tarafından onaylanan Erken Başvuru ücreti, Kesin Kayıt dönemindeki başvuru ücretinden daha düşüktür.
•             Saatlik ücretler, Ön Kayıt ve Kesin Kayıt ve Geç Kayıt (Add Drop) dönemlerinde sabit olup yine Üniversite Yönetim Kurulu tarafından onaylanır.
•             Öğrencilerin Ön Kayıt döneminde ücret ödeyerek kayıt yaptırdıkları bir dersten Kesin Kayıt sonuna kadar çekilmeleri durumunda, saat ücreti iadesi yapılır.(İlgili iade süreci çerçevesinde) Başvuru ücreti için iade söz konusu değildir.

 Ödeme Sistemi:
•             Ödeme Sistemi, Garanti Bankası ile ortak çalışma çerçevesinde yürütülmektedir.
•             ÖBİKAS sisteminden ders seçmek için Başvuru ve Saat Ücretlerini önceden ödemiş olmak gerekmektedir.
•             Ödeme Sistemi,  Ön Kayıt, Kesin Kayıt  ve Add-Drop  Dönemi tarihlerinden yaklaşık 10 gün öncesinde açılır ve kayıtların son günü saat 17:00 e kadar açık tutulur.
•             Başvuru ve Saatlik Ücretler, Garanti Bankası Şubelerinden, ATM den veya internet şubelerinden otomatik ödeme sistemi ile öğrenci numarasıyla yapılmalı, Havale veya EFT kesinlikle yapılmamalıdır.
•             Ödemesini gereken şekilde yapamayan öğrenciler, kayıt süresi içerisinde kesinlikle ders programlarını oluşturamayacaklardır.
•             Başvuru ücreti YKA kodu ile Saatlik Ücretler YKR kodu ile ödenmelidir. Bu kodların kontrolü, Üniversitenin diğer birimlerine (Yurt-Harç v.b. gibi) yanlışlıkla ödeme yapılmasını engelleyecektir.
•             Ödeme yapılmadan önce, kotalı olan dersler seçilecekse kota uygunluğu mutlaka kontrol edilmelidir.
•             Ödeme yapılmadan önce, Öğrencilere ders programının red edilme olasılığına karşı, derslerin seçilmeden önce danışman görüşü alınması önerilmektedir.
•             Ödeme Sisteminde karşılaşılan sorunların çözümünde Yaz Öğretimi Koordinatörlüğü yardımcı olacaktır.   
 
Ön Kayıt Bilgileri:
•             Boğaziçi Üniversitesi öğrencileri, Nisan ayı içerisinde Akademik Takvim’ de belirtilen tarihlerde yapılan Ön Kayıtlarda, Yaz Döneminde açılması önerilen derslere ön kayıt yaptırırlar.
•             Ön Kayıt döneminde OBIKAS üzerinden ders ekleme işlemini yapabilmek için ödemelerin yapılmış olması gerekmektedir.
•             Öğrenci, Ön Kayıtlarda aldığı dersleri Kesin Kayıt döneminde değiştirebilir ya da derslerden tümüyle çekilebilir.
•             Ön Kayıtta seçilen dersler için Danışman Onayı gerekmez.
•             Yaz Öğretimi Ön kayıtları sırasında sadece ücret (başvuru ücreti ve/veya saat ücreti) yatırmış ama ders seçmemiş öğrenciler, ön kayıtlı sayılmazlar. Bu öğrenciler, Kesin Kayıt döneminde ders almak istedikleri takdirde, başvuru ücretinde doğan farkı ödeyerek Kesin Kayıt dönemi için belirlenmiş olan Başvuru Ücretine tamamlamaları gerekmektedir.
•             Ön Kayıt döneminde ders eklemiş olan ve Kesin Kayıtta yeni ders(ler)eklemek isteyen öğrencilerin sadece dersin saat ücretinin ödemesi yeterlidir, başvuru ücretinin Kesin Başvuru Ücretine tamamlanması gerekmez.
•             Ön Kayıtta ders programını tamamlayan ve Kesin Kayıtta değişiklik yapmayı planlamayan öğrencilerin Kesin kayıt Döneminde “Send To Advisor  for Approval” yaparak  danışman onayını alma zorunluluğunu unutmamalıdır.
 
 Kesin Kayıt Bilgileri:
•             Boğaziçi Üniversitesi öğrencileri Haziran ayı içinde Akademik Takvim’ de belirtilen tarihlerde yapılan Kesin Kayıt Döneminde açılması önerilen derslere kayıt yaptırırlar.
•             Kesin Kayıt tarihlerinde açık olan OBIKAS sistemi üzerinden Kesin Kayıt ücretlerini yatırmış olan öğrenciler ders seçebilirler.  Ön Kayıtta ders seçmiş olan öğrenciler derslerini değiştirebilir, yeni ders ekleyebilir veya Yaz Döneminden tamamen çekilebilir.
•             Yaz Dönemi ders programını kesinleştirmiş olan öğrenciler, Kesin Kayıt Döneminde kesinlikle “Send To Advisor for Approval” butonunu kullanarak danışman onayını almak zorundadır.
•             Kesin Kayıt Döneminde Danışman onayını unutan veya programı red edilen öğrencilerin, Yaz Öğretimi Akademik kayıtları açılmayacaktır.
 
Add-Drop Bilgileri:
•             Boğaziçi Üniversitesi öğrencileri Dönem başladıktan yaklaşık bir hafta sonra Akademik Takvim’ de belirtilen tarihlerde yapılan Add-Drop Dönem içinde verilen dersler geç kayıt yaptırabilirler. 
•             Add-Drop Döneminde, önceki dönemlerde ders almış olan öğrencilerin yeni ders(ler) alması durumunda Ücretler sayfasında duyurulan Add-Drop ücretini bir kereliğine ödemiş olması şartı sistem tarafından aranır. Geriye kalan diğer tüm işlemler için (dersten çekilme, Danışman onayına yollama gibi) Add-Drop ücreti ödenmesine gerek yoktur.     
•             Add Drop Döneminde açık olan OBIKAS sistemi üzerinden, Geç Kayıt ücretlerini yatırmış olan öğrenciler, dersin öğretim elemanından Consent almak koşulu ile ders seçebilirler.  Kesin Kayıtta ders seçmiş olan öğrenciler yine Consent  almak koşulu ile derslerini değiştirebilir, yeni ders ekleyebilir veya Yaz Öğretiminden tamamen çekilebilirler. Ancak Add drop döneminde düşürülen dersler için iade yapılmaz.
•             Add-Drop döneminde programını kesinleştirmiş olan öğrenciler kesinlikle “Send To Advisor  for Approval” butonunu kullanarak danışman onayını almak zorundadır.
•             Kesin Kayıt Döneminde Danışman onayını unutan veya programı red edilen öğrencilerin Danışman Onayı işlemini, Add Drop Döneminde mutlaka tamamlamaları gerekmektedir.

 Withdrawal Bilgileri:
•             Boğaziçi Üniversitesi öğrencileri, dönemin yaklaşık olarak ortasına gelen ve Akademik Takvim’de belirtilen tarihlerde yapılan Withdrawal Dönemi içinde programlarındaki derslerden kısmen veya tamamen çekilebilirler.
•             Withdrawal Dönemi için iade yapılmaz.
•             Withdrawal Döneminde yapılan değişiklikler için Danışman Onayı gerekmez. 

 Ücret İadesi  Bilgileri:
Üniversite Yönetim Kurulu tarafından her yıl onaylanan ve web sitemizde yayımlanan Ücret İadesi Kuralları aşağıdaki gibidir.
•             Öğrenciler kesin başvuru döneminde, almış oldukları dersleri değiştirebilir ya da derslerden tümüyle çekilebilirler. Bu durumda, öğrencilere bıraktıkları derslerin sadece saat ücreti iadesi yapılır, yatırılan başvuru ücreti geri ödenmez.
•             Kesin başvuru dönemi sonunda öğrencinin seçtiği bazı derslerin kapanması durumunda, söz konusu derslerin sadece saat ücretleri öğrencinin kayıt olduğu bütün derslerin kapanması durumunda başvuru ve saat ücretlerinin tamamı geri ödenecektir.
•             Yaz dönemi derslerinin başlangıç tarihi olan 24 Haziran itibariyle bırakılacak olan dersler için kesinlikle ücret iadesi yapılmayacaktır.

 İade talep etmek için:
•             Ücret iade hakkı olan BU öğrencileri, Add Drop dönemi sonrasında iade işlemleri ile ilgili olarak e posta yoluyla bilgilendirilir.
•             Öğrencinin iade talep etmesi için, 15 Temmuz- 26 Temmuz 2019 tarihleri arasında OBIKAS girişinden sonraki ana ekranda açık olacak olan Applications / Other Systems başlığı altında yer alan “online iade formunu” doldurarak  submit /gönder butonuna basması sonrasında formun çıktısını alarak orijinal dekontları ile birlikte Yaz Öğretimi Koordinatörlüğüne teslim etmesi gerekmektedir.
•             Web sayfamızda yayımlanan İade Kuralları çerçevesinde İade hakkı doğan Misafir Öğrencilerin, orijinal dekontları ile birlikte Yaz Dönemi Ofisine bizzat gelerek İade formlarını doldurmaları gerekmektedir.
•             Gerekli kontroller ve yazışmalar sonrasında öğrencilerin banka hesaplarına iadeler transfer edilmeye başlanacaktır.
•             İade hakkı olduğunu düşünen fakat bu konuda e posta almayan öğrencilerin, orijinal dekontları ile birlikte 15 Temmuz- 26 Temmuz 2019 tarihleri içerisinde Yaz Dönemi Ofisine gelmeleri gerekmektedir.
Not: Öğrenci iade formlarında TC Kimlik Numaralarını, kendilerine ait banka hesap bilgisini vermek ve ayrıca formlarına banka dekontunun aslını eklemek zorundadırlar.
Yaz Öğretimi Koordinatörlüğü

Misafir öğrencilerimiz için çevrim içi başvuru başlangıç tarihi 7 Ocak 2019'dur.
Yurtta kalmak isteyen öğrencilerimizin bu kampüste yer alan Yurtlar Müdürlüğü'ne başvuru yapmaları gerekmektedir.   
Yaz Dönemi Ön Kayıtlarında Danışman onayı aranmamaktadır.

Ancak; Kesin Kayıt döneminde öğrencilerin programlarına son halini verdikten sonra mutlaka danışman onayına göndermeleri ve kayıt süreci içinde onay/red durumunu takip etmeleri gerekmektedir.

Öğrencinin programı onaylanmadığı taktirde yine kayıt süreci içinde ilgili danışmanla irtibata geçerek programın düzenlemesi ve yeniden onaya gönderilmesi gerekmektedir. Kesin Kayıt döneminde danişman onayı bir şekilde alınamadıysa Add-Drop döneminde mutlaka onay alınmalıdır.

Aksi taktirde Yaz Öğretimi Akademik kaydı açılmayacaktır.

ÖNEMLİ! Boğaziçi Üniversitesi öğrencileri normal dönemde olduğu gibi Yaz Döneminde de "ÖBİKAS" aracılığıyla ders seçimi yapabileceklerdir. Web sayfasında yer alan "çevrimiçi başvuru" sayfası özel öğrenciler için olduğundan buradan  başvuru yapamazlar.

TARİH: 21 Haziran 2019

SAAT : 12:00-13:00

YER :Ibrahim Bodur Salonu
          Güney Kampüs

Hazırlık Sınıfını Haziran ayında tamamlayıp  Yaz Döneminde Ders Almayı Planlayan Öğrencilerin Dikkatine:

İngilizce Yeterlik sınavını Mayıs ayında geçen Hazırlık Sınıfı öğrencileri Yaz Döneminde en fazla iki ders alabilirler. Ödeme işlemi öncesinde almak istedikleri dersler hakkında danışmanları ile görüşmeleri önerilmektedir. (Danışman onayı konusunda sorun yaşanmaması adına)  Ücret ödeme işlemlerinden sonra  OBİKAS aracılığı ile dersler seçilmeli ve sistem üzerinde de  danışman onayı  alınarak ders programının son hali oluşturulmalıdır.

Fizik Lab kayıtları için XX Haziran 2019 tarihinde Fizik Bölümünü ziyaret ediniz.
-- Fizik Lab. Programı  web sayfası